För hyresgäster

Nyttig information för hyresgäster

Viktigt!

Vill du säga upp din lägenhet ska du maila en uppsägning på patrik@subo.se 
Sedan får du en bekräftelse på din uppsägning via mail. Har du inte fått någon bekräftelse inom 3 arbetsdagar ska du kontakta oss igen för att säkerställa att mailet kommit fram. Inte förrän du fått bekräftelsen på mail är uppsägningen verkställd.

När du som fått en bostad hos oss flyttar in i din nya lägenhet måste du göra en flyttanmälan till Skatteverket ( www.skatteverket.se/flytta ) så att du får rätt folkbokföringsadress.
Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag.  Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring ( www.adressandring.se ).
Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta lägenhetsnumret i husets entré, på din ytterdörr, på ditt postfack eller i ditt kontrakt.

Nedladdningsbara filer i

PDF-format

• Tvättstugeregler (Almänna regler för tvättstugan)
• Motorvärmare instruktion GARO
• Motorvärmare instruktion ABB
• Städtips (här finns utförlig info om vilka krav det ställs på en flyttstädning.)
• Intresseanmälan (En intresseanmälan för lägenhet för utskrift)
• Tvättlista 2022 (När befintlig lista i tvättstugan måste ersättas)
• Autogiroansökan (Du kan även anmäla autogiro online via din internetbank)

 

Om du har problem med skadedjur typ myror, silverfiskar och möss etc. kontakta då Anticimex direkt på 060-785 31 00 och boka tid, ange Sundsvalls Bostäders försäkringsbolag som är Dina försäkringar Jämtland/ Västernorrland.  
Försäkringsnummer: 205 232 672
Denna tjänst ingår i din hyra!

Kom gärna med förslag om vad du skulle uppskatta fanns med på denna sida som inte finns idag, samt gärna andra förbättringar på hemsidan mottages tacksamt! maila ditt förslag här!